Första dagen på jobbet!

Bara för att jag har kommit hem till Sverige betyder det itne att jag ska sluta skriva i min blogg, jag menar då kan ju inte brudarna i Norge veta vad som försigår här hemma! Så jag tänkte berätta lite nu vad som händ under tiden här i Sverige. Har inte gjort något speciellt i helgen dagit det lugnt och umgåts med min familj och vänner.

Igår så var det min första dag på jobbet, det känndes skönt att vara tillbaka och det känndes ännu bättre när jag såg så många glada ansikten när dom fick syn på mig och ville kramas och hälsade mig välkommen tillbaka. Kan det bli en bättre första dag? Allt är inte riktigt som det var förra året eftersom att dom har börat med ett nytt system, ett datorsystem.. Vilket gör att det blir mer att göra på tomgods och att allt görs även via en dator. Än så länga har jag inte fått lära mig hur det går till eftersom att alla har redan så fullt upp med annat. Men så fort dom har tid så ska dom lära mig hur det går till så att tomgodsavdelningen fungerar även när abbe är på semeter. Abbe är han som fixar och donar med datorn på det skift jag jobbar. Men det är inte bara systemet som har förändrats, även lönen har förändrats. Och det på ett positivt sätt, förra året fick jag 109.34/tim och idag får jag 113.72/tim. Det är ändå fyra kronor och det märker man skillnad på i längden, plus att ob:n är högre och att det finns mycket övertid. Så det är nice! Hoppas ni har det bra där borta i Norge, jag tänker på er! Och Rebecka får kosa sig på Bali :) Puss och kram alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0