Länge sedan mycket har hänt!

Ojojoj, det känns som att det var evigheter sedan jag skrev. Men jag har varit både utan internet och hemma i Sthlm och hälsat på. Kan börja med att tacka Sanna och Malin som var här och hälsade på, det vare verkligen jättekul!! Jag hoppas att ni hade lika trevlig som jag om inte mer :)

I helgen var jag hemma och hälsade på och det var hur mysigt och kul som helst. Jag kom på lördag morgon och sendare på eftermiddagen åkte jag och min syster för att möta upp mina två kusiner Leona och Nicole på Karlaplan. Vi möttes runt halv fyra och gick sedan hem till farfar som hade bjudit oss på middag. Vi är där ett tag innan min andra kunsin Therese kommer. Jag är jättehungrig och får reda på att det är lax tll mat, vilket varken jag eller min någonsin tyckt om eller ätit. Men för att inte göra farfar besviken äter vi ändå., eller Lina äter en halv och jag två tuggor sen smugglar jag över min halva laxfilé till Leonas tallrik och fick bli mätt på pommes :P Vi begav oss hem vid åtta så var hemma strax efter nio eftersom att vi precis missade tåget. Väl hemma satte jag och Lina oss med mamma i vardagsrummet och började dricka lite vin. SEdan ringer jag Magda som ska på inflyttningsfest hemma hos en kompis med Emma och Michelle, självklart blev jag ditbjuden eftersom att vi skulle ut sen. JAg åkte till festen och sedan gick timmarna och vi kom aldrig ut, men det var trevligt ändå. Tack farfar för att du är bäst och underbarast älskar dig! Och tacka alla andra också för en jättefin vistelse hemma :)

Bussredan hem till Oslo gick bra. nu har jag rakat trycka pa en fel knapp sa jag kan inte gora o a och a. Hahha illa. men jag forstatter sen.. ha det bra!!

Nu är det fixat men jag vet inte hur det gick till :P men jag fortsätter. Som sagt bussresan gick bra och jag sov hyfsat mycket. Eftersom att det inte var full buss så fick jag två säten för mig själv (skönt). Sedan vaknar jag någonstans mellan örebro och Karlstad och helt plötsligt sitter det en ful tjockis brevid mig andandes med öppen mun rakt i mitt anrikte, höll på att spy. SÅ JÄVLA ÄCKLIG!!!! haha. Men men väl framme i Oslo beger jag mig först till Narvensen där jag köpter mig en macka till frukost sen drar jag mig till t-banan och åker direkt till jobb. Det gick väldigt segt och jag var väldigt trött men det kunde ha varit värre. Efter jobbet givk jag hem och sov, sen kom elin hem och lagade mat :)

JAg är morgontrött och hatar att gå upp tidigt. Jag börjar klockan halv åtta och för att vara på jobbet i tid så måste jag ta t-banan som går 06.36 för att då vara framme på jobb ca 07:15. Det första jag gör då är att ta en kopp kaffe som Tommy förhoppningsvis satt på innan alla har kommit. Jag tror att Tommy tycker att jag är jätteduktig även fast att min arbetsuppgift inte är så svår, men han berömmer mig varje dag och det känns bra :) Nu är det nytt skift vilket innebär nya människor. Dom flesta är muppar men jag har två tjejer so är typ ett gäng som jag pratar ganska mycket sen är det ett par och Tommy då såklart, men det är juu för att vi alltid jobbar tillsammans :P

När jag drog hem till Sverige så höll snön på att smälta här(skönt tänkte jag). Men när jag kommer tillbaka är det förfan lika mycket snö! Jag blir galen!!! Eftersom att snön kommer i överflöd och sen smälter så är det nu hur slaskigt som helst. Inte det roligaste precis. Juste glömde iof säga en sak som jag gjorde hemma. Jag köpte mina rosa byxor från HM som jag har tjatat om :D Jag fick 500 kr av mormor och tänkte att jag fick ju faktiskt lön i fredags så jag kan få unna mig lite. Så jag köpte de rosa byxorna, ett par mjukis byxor och tre par trosor sen var det 500 lappen slut. Men det gjorde ingenting för jag är väldigt förnöyd. Jag har än inte tagit ut pengar från mitt kort så jag vet inte hur mycket jag ahr fått i lön, men det lär ju visa sig i slutet av veckan eller något när jag orkar pallra mig till minibanken och ta ut pengar.

Detta blev ett lång och kanske ganska tråkigt inlägg men så blir det ibland, jag hade mycket att säga. Men men Ha det bra <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur är det att jobba dagskiftet? Det kan du väl berätta om?

2009-03-03 @ 21:55:38
Postat av: Josefine

Det är samma förutom att det är jobbigt att gå upp tidigt :P

2009-03-04 @ 18:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0