Sparbössa!

Nu har jag beställt mina skor från HM. Dom kommer i slutet av maj v.21. Men det gör ingenting eftersom att det är sommarskor och kan ändå inte använda dom innan snön har försvunnit och det har blivit lite varmare. Nu är väntan efter våren STOR :) Jag införskaffade mig en sparbössa för ett tag sen. Den är nog snart halv full. Eftersom att jag har en förmåga att alltid ha så jäkla mycket mynt så slänger jag ner varenda enkrona och 50 öring som jag får. Använder aldrig mina enkornor och 50 öringar ändå. Jag har lagt ner några femmor och 20-kronor också, för att öka summan sen när jag väl ska till banken för att växla in dom. Det är ganska smart med 20-kronor fast ändå inte, för jag hatar mynt och mynt känns mindre värda än vad lappar gör så jag gör snabbare av med kronor än lappar. Det tråkiga med min sparbössa är att jag måste göra sönder den när jag väl ska ta ut alla pengar eftersom att den inte går att öppna på något annat sätt än att just göra sönder den. Men det är bra för annars hade jag gått och tagit pengar därifrån hela tiden, så det är ett plus :)Den är jättefin, två små hundvalpar på. kan ta kort någon dag så ska ni få se :) Men det var ett bra köp, kostade 19 nok på Nille. Dom 19 nok har jag tjänat in för länge sen. Nu ska jag nog ta och röra på fläsket och ta mig en sväng till matbutiken för att köpa lite smått och gott till frukost resten av veckan. Kram på er <3

Kommentarer
Postat av: Eva Rebane

Vad bra att du är sparsam gumman. De där pengarna kommer säkert väl till pass framöver. Puss!!!

2009-02-18 @ 21:10:46
Postat av: Eva Rebane

Förresten, lycka till på nya jobbet imorron! :-)

2009-02-18 @ 21:12:26
Postat av: josefine

ja den är superbra min sparbössa. får bara inte glömma bort att lägga ner några kronor där med jämna mellanrum :)

2009-02-18 @ 21:29:28
Postat av: josefine

och tack mammsen :)

2009-02-18 @ 21:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0