Det går bra nu!

Dagen började med att väckarklockan gick igång halv elva, sedan låg jag och snoozade till klockan tjugo över tolv. Jag gick upp gjorde två mackor och oboy till frukost och satte på  tv:n. Programmet jag kollade på var Våra bästa år, jag vet att det är sämst men det är det bästa som visas den tiden på dygnet. Jag började fixa mig och ringde sen till Wiggo (my boss) och frågade när jag började. Han svar var att han hade en grupp där redan på upplärning och ville att jag skulle komma under dan så att jag också skulle få gå igenom allt. Ja visst är jag unik, den ända som fick enskild upplärning haha. Jag gjorde mig färdig för att åka, när jag väl kom till trikken missade jag den precis och fick gå till nationalteatern T-bane station (har aldrig gått dit, men det gick bra). Väl vid T-banan så var jag tvungen att vänta eftersom att den var försenad. När jag kommit till Hovseter blir det något problem och vi sitter fast där i ca tio minuter. Tillslut när jag är framme hälsar jag på min blivande skiftledare Tommy om jag minns rätt. Han var väldigt trevlig och vi skrattade mycket samtidigt som han försökte förklara allt. Efter genomgången blev jag bjuden på kaffe och jag fick skriva ett litet prov för att han skulle kolla om jag hade lyssnat under tiden, vilket jag hade. Det var några frågor jag hade lite svårt för men han förklarade det igen. Jag menar det är massa av artikelnummer och olika namn på allting och det tar sin tid att lära. Men han sa att jag hade nu fått en inblick i hur lagret ser ut och hur allt var organiserat osv. Vi började småprata lite tills han kom på en fråga såhär sa han:

Tommy : Jo, jag tänkte på en sak jag tänkte fråga dig.

Josefine: ja ?!

Tommy: Det är bara dig jag har frågat, har itne frågat någon annan.

Josefine: Okej (vad ska han fråga nu tänkte jag)

Tommy: Du har inte lust att jobba varannan vecka kväll, varannan vecka dag?

Josefine: Jo absolut (jag blev jätteglad)

Vilken tur jag har att han frågade mig det, jag blev helt överlycklig innombords. Eller överlycklig är kanske att ta i men jätte glad iaf. Det är skönt att jobba olika skift för då hinner man med olika saker som när jag jobbar kväll hinner jag att göra saker på dagen, när jag jobbar dag har jag hela eftermiddagen på mig att göra något. Så det ska bli skönt. Det känns jättebra och jag tror att jag kommer att trivas alldeles utmärkt där. Något som jag även ser fram emot är att träffa mina arbetskamrater. Tommy sa att det mest var ungdomar i min ålder och att det är ca 15 pers/skift. Så jag lär träffa hur mycke nya människor som helst eftersom att jag jobbar båda skiften. Nog om jobb, på hemvägen tänkte jag att jag skulle gå hem från nationalteatern så att jag kan hitta hem sen när jag/vi har varit ute på byn en kväll eller så. Det tog max 15 minuter och då får man ha överseende med att det är typ snöstorm ute. Så i vanliga fall kasnke det tar 10 max. Vi bor ju inne i stan men inte mitt inne i själva hjärnan eller vad man ska säga. I den där hjärnan det är där alla uteställerna ligger och den stora shoppinggatan Karl johan. haha inte någon expert på att förklara men jag hoppas att ni förstår på ett ungefär :) Nu längtar jag bara tills på måndag, det är då det gäller på riktigt :) Ha det bra saknar er där hemma <3

Kommentarer
Postat av: Maggieee

Låter superbra ju :) lite sämre betalt då eller?

Men ändå skönt att va ledig på dagarna ibland :)

så du jobbade inget idag?

2009-02-19 @ 23:17:57
Postat av: Anonym

Låter superbra ju :) lite sämre betalt då eller?

Men ändå skönt att va ledig på dagarna ibland :)

så du jobbade inget idag?

2009-02-19 @ 23:18:18
Postat av: Anonym

Nopp Tommy sa att det var samma. Nej hade bara upplärning..

2009-02-20 @ 01:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0