turist i sin egen stad

I helgen fick vi vara turister i våran egen stad. Alla museum var öppna så vi bestämde oss för att gå till två stycken. Gaykids och oslos reptilpark. Gaykids har vi alltid undrat var det har varit för något men det var inte mycket att hurra för eftersom att det var den utställningen som man ser varje dag man går förbi Nationalmuseumet för att ta sig till nationalteatre. Oslos reptilpark var väldigt trevlig med mycket äckliga spindlar och ormar och ödlor osv. Inte nog med det vi skulle få hålla i en riktig orm också. Jag var så himla nervös, men jag blev så himla besviken för att vi fick itne hålla i någon jävla orm för ormjävlarna var tvugna att vila. Falsk marknadsföring säger jag, det var därför jag ville dit! Idioter säger jag bara :( Vi var även i Vigelandsparken som jag har pratat om ett flertal gånger men som vi aldrig har hunnit besökt. Men det gjorde vi nu. Och det var väldigt fint och vi hade väldigt roligt med all kost. Ska lägga in lite bilder så ni kan se också. Puss på er!


Efter en glass på akerbrygga påväg till Gaykids


Gaykids


Riktiga Gaykids


En jätte giftig hårig äcklig spindel


Fin krockodil :)


Vacker orm, men äcklig


Ser ni likheten? vi försökte och hade riktigt kul :)


Inte det lättaste :)


fint, tänk på sommaren när allt blommar och är grönt!


The hole gang :D

Kommentarer
Postat av: Aramis

Underbart

2009-04-27 @ 20:32:36
Postat av: Aramis

Ett ord: Himmelriket

2009-04-27 @ 20:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0